Koppelen 'Outlook' Clevertouch bord
Clevertouch heeft de functie om een presentatie die met de ‘Whiteboard’ software gemaakt is te mailen. Handig om de net opgebouwde presentatie te delen met de deelnemers aan de les of vergadering. Het bestand wordt in het pdf-formaat verstuurd dus voor iedereen te lezen.
Stap 1. Activeer de 'Whiteboard' software in het 'Present' menu.
Stap 1. Activeer het menu en kies voor 'e-mail verzenden'.
Stap 2. Vul je Office365 mail adres en wachtwoord in.
Het kan handig zijn om hier niet je persoonlijke adres op te geven maar een algemeen account.
Stap 3. Kies het type account.
Bij voorkeur IMAP. Let wel dit is dus niet het Exchange account. Een zakelijk Exchange account kan niet op het bord worden aangemeld. IMAP werkt prima.
Stap 4. Wijzig de instellingen voor de inkomende server.
De voorbeeld server is gebaseerd op Office365. Geef ‘outlook.office365.com’ als server met SSL/TLS als beveiligingstype. Poort 993 wordt dan automatisch gekozen. Accepteer die keuze.
Stap 5. Wijzig de instellingen van de versturende SMTP- server.
De server is ‘smtp.office365.com’ en heeft STARTTLS als beveiligingstype en poort 587.
Stap 6. Accepteer de standaard account opties of wijzig ze naar wens.
Als het bord voor algemeen gebruik is kun je een persoonlijk gebrukersaccount op het bord aanmaken. Zie deze handleiding.
Stap 7. Vul de naam in die gekoppeld wordt aan de uitgaande berichten.
Denk er aan dat dit een herkenbare naam is zodat de mail eenvoudig te herkennen is. Bijvoorbeeld 'Clevertouch vergaderruimte'
Stap 8. Controleer via ‘Accounts’ bij de ‘Instellingen’ of het account actief is.
Het team van Backstage AV te Zwolle.